Disaat aku melabuh kan ponggong di port biasa aku di bilik, terdetik jantong hati aku untuk mencoret sedikit sebanyak update dan sapu sikit-sikit sawang labah-labah yang menyelaputi belog aku nih. Haish. Tengok last post aku, megeluh besau aku.
Terime kasih kepade yang meng-hack. Alah, jangan risau, aku kenal je sape yang hack. Sebab nye? situasi tu berlaku depan mata aku, lagi pon, beliau sendiri telah meng-reveal-kan diri dengan menaip name sendiri dalam post tuh. Bijak.
Nak delete...tapi, tape lah. Sekali sekala kan.
Ok la, one at the time la aku update. Asal ade je lah, kan kan kan?
SPOILER ALERTS
*NOTE : This post contains spoiler of The Mentalist series, Season 2 Episode 14, Blood in, Blood out*
I said to myself. But the other side of me says "NO", cause it reminds me of some little competition that has been going on between me and my big brother, Along.
Urghh! Bersengkang mata aku menonton The Mentalist, and tersangat-sangat nak habiskan sebanyak episode yang boleh. Ni semua angkara Along aku, He's a big fat SPOILER. *It's a figurative speech yeah, not some kind of hatred feeling towards him*
Beliau addited dengan The Mentalist sekarang, and perangai beliau? akan habiskan ape-ape aje series yang ade dalam computer beliau selagi ada waktu. In contrast with me, aku steady je, Ilek-ilek je menonton. Cool babe, the series is there, no need to rush.
Selalu nye aku akan layan series waktu makan, err, that explains my fatness. *berbaur kutukan diri sendiri* and turns out, a habit to 432. *Sorry guys, but aku sure korunk tak end up gemuk cam aku*
Back to the topic, so, bile beliau one episode ahead, beliau akan kacau aku yang tengah menonton. Usually aku suruh beliau tunggu aku finished that current episode, and the next one, planning to watch it together. YES. But, one time, he spoiled the best episode, well, second best episode.
Wah! This is big! I hate to be spoiled! haha, Tak suspend ah. OK OK, I'm a bit spoiler myself, err, mood spoiler. Kalau-kalau tengah menonton series yang dah aku tonton dengan 432, aku sure bagi hint, and say : "Part ni best, Tengok-tengok!"
Well, I only did that because in case they missed it, So, I am such a HINTER, not a SPOILER.
*Tu la, tanak aku annoy with such thing, better pay attention, HAHA*
Satu hari, tengah nak kejar episode yang abang aku tengah tengok, aku grab peluang masa beliau pegi solat Jumaat. Kihkih. Aku watch about 30 minutes ahead of him. Huhu. Beliau balik, and bajet nak spoil dekat aku.
Beliau datang bilik aku dengan trademark aku-datang-untuk-spoil-ni : KAK YUUUUUUUUUUU~~~!!
Dari jauh lagi aku dengan suare beliau, maka, dengan sepantas kilat aku bertindak, Hit pause, and minimize GomPlayer supaya beliau tidak dapat detect episode yang aku tengah tonton, and then pura-pura tido.
Dengan senyuman sinis beliau, dan berkata dengan penuh bangga :
"Cho bawak girlfriend die~!"
Huh, aku tersenyum sinis, dalam hati, "HAHA! aku dah tengok part tuh!" tapi, aku acting macam nak keluar pukul-pukul beliau and kejar-kejar macam budak kecik dalam rumah, except that, both gemuk-gemuk dan besar. Mujur rumah atas tanah and rumah batu, kalau rumah papan? Tak ker runtuh? Or kalau kitorang duk umah kayu, rasenye, kitorang tak gemuk, Maybe.
Aku berlari-lari menuju ke port beliau. Err, computer port. Sambil dalam pejalanan tadi, aku dah kumpulkan semua maklumat episode tuh.
Aku let it out in one breath :
"Cho ade gang. Playboy gang. Name die Ice Man, girlfriend die kene pukul nanti, Cho marah giler...SEMART GILE CHO~!"
Aku tak habes lagi nonton episode tuh, like I said, aku ahead 30 minit je. Aku lari masuk bilik, and yes, di kejar abang aku. HAHA.
Beliau jerit : "SPOILER ALERT~! SPOILER ALERT~!"
Aku gelak besar. HAHAHAHA. Aku spoil episode paling best! Aku sambung balik menonton. Pergh! PART BEST! Aku berlari-lari lagi pegi kat port abang aku, sambil tiru trademark spoiler die : ALOOOOOOONG~~~~~~!
Beliau boleh tahan juga cepat bertindak, tutup pintu , kunci dan jerit "LALALALALALALALALALA" supaya suare aku tidak mencapai telinge beliau. CIS. Aku sekuat hari jerit spoiler "ALONG~! CHO BUNUH ORANG~"
Aku tak puas hati, tak dapat spoil part best, masuk bilik lagi, dan sambung menonton, Okay, actually the best part, is a fake. I made that up. It's a FAKE SPOILER so that bile beliau menonton, fikiran beliau akan tertumpu dengan info yang aku kasik tadi, and tertunggu-tunggu scene tersebut. OH! itu bukan pleasure menonton. TIDAK.
I can be as annoying that I can. Aku call rumah aku, yep, My HOME. And guess who's port near to the telephone? My bro's. HAHA.
Along : HELLO?
Aku : ALONG, CHO BUNUH ORANG~!
*hang up* HAHA.
That's it guys, If you guys HATE spoilers too, then don't spoil it to others. Bet you know how they feels, right? And, even if you LOVE spoiler alert, err, just keep it to yourself.
Haha. Sekarang, beliau still ahead, because aku salu bangun tengahari *ish ish ish* and beliau spend waktu aku tido dengan topup episode-episode. SHIT.
Hari ni beliau datang, konon nak spoiler, tapi aku cakap, "Aku tengok habis dah, bluweek! dengan season 3 sekali, Aku je ade season 3, Long~" *aku tipu, hehe, biar beliau rase takut, takut aku spoil* HAHA
Tapi, kantoi, beliau konon nak discuss about the last episode, *SHOOT, the last episode is always the best one* Then I stopped him, and ugut, kalau he intends to spoil me, aku tanak kasik season 3. HAHAHA! Shut him mouth right there! I'm good at blackmailing I think.
"Let's take a break from The Mentalist, shall we?"
I said to myself. But the other side of me says "NO", cause it reminds me of some little competition that has been going on between me and my big brother, Along.
Urghh! Bersengkang mata aku menonton The Mentalist, and tersangat-sangat nak habiskan sebanyak episode yang boleh. Ni semua angkara Along aku, He's a big fat SPOILER. *It's a figurative speech yeah, not some kind of hatred feeling towards him*
Beliau addited dengan The Mentalist sekarang, and perangai beliau? akan habiskan ape-ape aje series yang ade dalam computer beliau selagi ada waktu. In contrast with me, aku steady je, Ilek-ilek je menonton. Cool babe, the series is there, no need to rush.
Selalu nye aku akan layan series waktu makan, err, that explains my fatness. *berbaur kutukan diri sendiri* and turns out, a habit to 432. *Sorry guys, but aku sure korunk tak end up gemuk cam aku*
Back to the topic, so, bile beliau one episode ahead, beliau akan kacau aku yang tengah menonton. Usually aku suruh beliau tunggu aku finished that current episode, and the next one, planning to watch it together. YES. But, one time, he spoiled the best episode, well, second best episode.
Wah! This is big! I hate to be spoiled! haha, Tak suspend ah. OK OK, I'm a bit spoiler myself, err, mood spoiler. Kalau-kalau tengah menonton series yang dah aku tonton dengan 432, aku sure bagi hint, and say : "Part ni best, Tengok-tengok!"
Well, I only did that because in case they missed it, So, I am such a HINTER, not a SPOILER.
*Tu la, tanak aku annoy with such thing, better pay attention, HAHA*
Satu hari, tengah nak kejar episode yang abang aku tengah tengok, aku grab peluang masa beliau pegi solat Jumaat. Kihkih. Aku watch about 30 minutes ahead of him. Huhu. Beliau balik, and bajet nak spoil dekat aku.
Beliau datang bilik aku dengan trademark aku-datang-untuk-spoil-ni : KAK YUUUUUUUUUUU~~~!!
Dari jauh lagi aku dengan suare beliau, maka, dengan sepantas kilat aku bertindak, Hit pause, and minimize GomPlayer supaya beliau tidak dapat detect episode yang aku tengah tonton, and then pura-pura tido.
Dengan senyuman sinis beliau, dan berkata dengan penuh bangga :
"Cho bawak girlfriend die~!"
Huh, aku tersenyum sinis, dalam hati, "HAHA! aku dah tengok part tuh!" tapi, aku acting macam nak keluar pukul-pukul beliau and kejar-kejar macam budak kecik dalam rumah, except that, both gemuk-gemuk dan besar. Mujur rumah atas tanah and rumah batu, kalau rumah papan? Tak ker runtuh? Or kalau kitorang duk umah kayu, rasenye, kitorang tak gemuk, Maybe.
![]() |
| One of the scene ; Agent Cho is on the right |
Aku let it out in one breath :
"Cho ade gang. Playboy gang. Name die Ice Man, girlfriend die kene pukul nanti, Cho marah giler...SEMART GILE CHO~!"
Aku tak habes lagi nonton episode tuh, like I said, aku ahead 30 minit je. Aku lari masuk bilik, and yes, di kejar abang aku. HAHA.
Beliau jerit : "SPOILER ALERT~! SPOILER ALERT~!"
Aku gelak besar. HAHAHAHA. Aku spoil episode paling best! Aku sambung balik menonton. Pergh! PART BEST! Aku berlari-lari lagi pegi kat port abang aku, sambil tiru trademark spoiler die : ALOOOOOOONG~~~~~~!
Beliau boleh tahan juga cepat bertindak, tutup pintu , kunci dan jerit "LALALALALALALALALALA" supaya suare aku tidak mencapai telinge beliau. CIS. Aku sekuat hari jerit spoiler "ALONG~! CHO BUNUH ORANG~"
Aku tak puas hati, tak dapat spoil part best, masuk bilik lagi, dan sambung menonton, Okay, actually the best part, is a fake. I made that up. It's a FAKE SPOILER so that bile beliau menonton, fikiran beliau akan tertumpu dengan info yang aku kasik tadi, and tertunggu-tunggu scene tersebut. OH! itu bukan pleasure menonton. TIDAK.
I can be as annoying that I can. Aku call rumah aku, yep, My HOME. And guess who's port near to the telephone? My bro's. HAHA.
Along : HELLO?
Aku : ALONG, CHO BUNUH ORANG~!
*hang up* HAHA.
That's it guys, If you guys HATE spoilers too, then don't spoil it to others. Bet you know how they feels, right? And, even if you LOVE spoiler alert, err, just keep it to yourself.
Haha. Sekarang, beliau still ahead, because aku salu bangun tengahari *ish ish ish* and beliau spend waktu aku tido dengan topup episode-episode. SHIT.
Hari ni beliau datang, konon nak spoiler, tapi aku cakap, "Aku tengok habis dah, bluweek! dengan season 3 sekali, Aku je ade season 3, Long~" *aku tipu, hehe, biar beliau rase takut, takut aku spoil* HAHA
Tapi, kantoi, beliau konon nak discuss about the last episode, *SHOOT, the last episode is always the best one* Then I stopped him, and ugut, kalau he intends to spoil me, aku tanak kasik season 3. HAHAHA! Shut him mouth right there! I'm good at blackmailing I think.
THE MENTALIST
The Mentalist, Yes. Baru nak layan. Tawu tawu, korunk nak cakap macam tuh, Tapi. Get this, Aku penah attempt tu download the series while it aired 12 episodes of season 1. Pikir-pikir, "Macam sempat je nak catch uh, series baru ni" bermonolog dalaman disitu.
Download satu episode, mintak restu ngan kakak aku whether this series is worth downloading or not, she said, "NO".
YEASH. The big ass NO there. So, I say, this is her fault that I was left-out 2 seasons of it. No worry. I catch it up right away, thanks to Miera exactly. And now, I downloaded the 3rd season which was still airing. Great, isn't it?
Simon Baker, you'd probably known him from, The Guardian? Or ade sape-sape watch "Smith"? Gosh, I need that series so badly. He's character in The Mentalist, is so interesting, I like it. OH! couldn't help myself falling for Agent Cho, and Agent Rigsby!
This is Agent Cho, I know I know. You noticed the Korean look. But that's not it. Beliau sangat cool dalam series ni. WAH! I'm struck by the love cupid ~
And, I know you can guess by now, This is Agent Rigsby. I couldn't help but noticed he kinda looks like BUZZ LIGHTYEAR. HAHA. Dengan badan tegap macam tuh, definitely, kalau ade Toy Story Live Action, he's up for the part. Seriously. :D
Want to say no more. But, currently addicted to this series. As always.
Download satu episode, mintak restu ngan kakak aku whether this series is worth downloading or not, she said, "NO".
YEASH. The big ass NO there. So, I say, this is her fault that I was left-out 2 seasons of it. No worry. I catch it up right away, thanks to Miera exactly. And now, I downloaded the 3rd season which was still airing. Great, isn't it?
Simon Baker, you'd probably known him from, The Guardian? Or ade sape-sape watch "Smith"? Gosh, I need that series so badly. He's character in The Mentalist, is so interesting, I like it. OH! couldn't help myself falling for Agent Cho, and Agent Rigsby!
This is Agent Cho, I know I know. You noticed the Korean look. But that's not it. Beliau sangat cool dalam series ni. WAH! I'm struck by the love cupid ~
And, I know you can guess by now, This is Agent Rigsby. I couldn't help but noticed he kinda looks like BUZZ LIGHTYEAR. HAHA. Dengan badan tegap macam tuh, definitely, kalau ade Toy Story Live Action, he's up for the part. Seriously. :D
Want to say no more. But, currently addicted to this series. As always.
NEW LOOK :)
So how? jealous much? *ayat dalam cougar town* Haha.
Okay Okay, I know the complaint ;
Ye, ye, tapi, aku satisfied. I like it. And, swear that malas nak tuka dah. Haha. Anyway, I get you wanted, Syela *yes, I know it was you who commented as guess on the shout box* the 'Like' button.
Certain people might say, "Alah, senang je nak letak 'Like' button tuh, kecoh" Tapi... look at my blog template la derr, bukan nye the whole page for the whole posts, kene click 'Read more' ala-ala magazine punye sites. Kinda my style if you noticed.
SO, bile try nak letak macam orang laen, which is under the post, kinda bizarred that way, look like something wrong, the 'Like' button is all over the place dude. It was a mess. So, I have to googled up, and took me the whole evening to fix it.
Go through the HTML shit things, and play along a lil bit try and error. And, Viola~! Just what I needed. I put it right after the post title so it wont mess up the whole thing.
Fheww! Terpakse private jap. Alah, tanak la orang tengok blog terabur, MALU. hurm, pikir-pikir balik, takkan ade pulak orang yang rajen nak datang tengok blog I *sadis*
The slider thingy up there, is kinda the toughest thing I had to edited. Yes, it comes with the template, but the contains is what I'm talking about. Takes a lil bit some time there. And, other than that.. is kinda what I had spiced up.
The question is, should I put the nuffnang thingy? *basically, I ask Farah this one*
To speak of the truth, I had ONCE put the nuffnang on my page, that doesn't last long. I hate it. HAHA.
The other disadvantage of this blog template is, it needed to be pictures on every posts. And it must be in landscape state, otherwise, it would look like, what they say, awful stretched pictures. *Sigh*
Anyhoo, I like it. Feel like lying down my bed with full satisfaction. Hoh!
Sebenarnye la kan, nak kene edit banyak lagi ni kat blog ni, tapi, tape la, cukup la setakat ni dulu. Previous pages, needed to fill up with some pictures, and those fancy clickable button above the search box needed to be edited nd photoshoped with something else. ARGH! A lot of work.
Would you, click the 'Like' button as a sign that you loved the new look?
Okay Okay, I know the complaint ;
"Blog template ni berat sangat, banyak mende nak kene load..."
Ye, ye, tapi, aku satisfied. I like it. And, swear that malas nak tuka dah. Haha. Anyway, I get you wanted, Syela *yes, I know it was you who commented as guess on the shout box* the 'Like' button.
Certain people might say, "Alah, senang je nak letak 'Like' button tuh, kecoh" Tapi... look at my blog template la derr, bukan nye the whole page for the whole posts, kene click 'Read more' ala-ala magazine punye sites. Kinda my style if you noticed.
SO, bile try nak letak macam orang laen, which is under the post, kinda bizarred that way, look like something wrong, the 'Like' button is all over the place dude. It was a mess. So, I have to googled up, and took me the whole evening to fix it.
Go through the HTML shit things, and play along a lil bit try and error. And, Viola~! Just what I needed. I put it right after the post title so it wont mess up the whole thing.
Fheww! Terpakse private jap. Alah, tanak la orang tengok blog terabur, MALU. hurm, pikir-pikir balik, takkan ade pulak orang yang rajen nak datang tengok blog I *sadis*
The slider thingy up there, is kinda the toughest thing I had to edited. Yes, it comes with the template, but the contains is what I'm talking about. Takes a lil bit some time there. And, other than that.. is kinda what I had spiced up.
The question is, should I put the nuffnang thingy? *basically, I ask Farah this one*
To speak of the truth, I had ONCE put the nuffnang on my page, that doesn't last long. I hate it. HAHA.
The other disadvantage of this blog template is, it needed to be pictures on every posts. And it must be in landscape state, otherwise, it would look like, what they say, awful stretched pictures. *Sigh*
Anyhoo, I like it. Feel like lying down my bed with full satisfaction. Hoh!
Sebenarnye la kan, nak kene edit banyak lagi ni kat blog ni, tapi, tape la, cukup la setakat ni dulu. Previous pages, needed to fill up with some pictures, and those fancy clickable button above the search box needed to be edited nd photoshoped with something else. ARGH! A lot of work.
Would you, click the 'Like' button as a sign that you loved the new look?
TOO GOOD TO BE TRUE
Kadang-kandang *kadang*, orang akan menyatakan apa sahaja untuk membuat hati seseorang itu gembira. Yes. Aku pon kadang-kadang did the same. Tapi, apabila sesuatu kenyataan itu terlalu perfect, sehingga tiada cacat celanya, mungkin satu kemusykilan timbul di minda.
Ok. Stop berkias Nurul Ain. Hit it.
Aku teringat, zaman aku kanak-kanak ribena lagi. Well, aku dan Yuta *abg Yura* ibarat, kawan rapat. Always share things. Walopon aku selalu bersikap kejam terhadap beliau, tapi, beliau still anggap aku kawan dan kakak beliau. Katanya ;
Yuta rase, Kak Yu sorang je yang anggap Yuta adek-beradek kat sini.
You should know, he's adopted, as well as Yura. *Long story, get back to that later* Aku teringat nak tulis ni sebab ape? Sebab tadi aku pegi Mydin. *err....* Let's cut to the chase.
Yuta salu cerita, die ade kawan. Mix omputeh. Irvan ke Irwan something like that. Seems like, Irvan ni ade abang, namenye Steve. Steve Muhammad. Die cakap, Irvan ni, matanya biru, ramai budak-budak pompuan minat kat beliau.
Aku dalam hati cakap ; *Cis, kau mix, kene kawan ngan mix jugak ke? Ciz*
(Notice the two foreign names , Yuta n Yura, you should assume it now that they're mix Japanese)
Ok, berbalik kepada cerita-ceritu tadi. Nak dijadikan cerita, Kakak I amek SPM, Mak I nak temankan beliau kat Kota Bharu nuh. Err.. Maahad Muhammadi Lilbanat. Sewa rumah kat sana, then aku pon join sekali. Ade satu minggu tu, Yuta tinggal sorang-sorang kat umah *Mebi* kes ayah aku and Yura datang lawat kat KB.
Yuta told me that, his so-callled friend, Irvan, datang umah, dengan abang beliau. Steve. Steve jalan-jalan sikit dalam rumah, then konon-konon tanye la pasal adek beradek Yuta ni. Yuta stated, aku ni tembam-tembam, gemuk la senang cerita. Then, Steve cakap, beliau tak suke pompuan kurus, and me, is kinda his type. *ceywah* Time Yuta cerita tuh, aku pikir,
"Seronok gilerrr kalau dapat pakwe kacuk mat salleh ni"
Aku wat muke kerek, macam not interested la konon, CIS. Then, kononnye, Steve kirim salam la kat aku. Wah. Aku macam tanak pandang dah orang laen, nak tunggu Steve je la kalau macam ni. And tiap-tiap hari die balik dari sekolah, update aku ngan cerita Steve beliau. But who's to say, aku tak penah tengok pon Steve ni. Hanya mampu membayangkan mukenye yang bak kate Yuta, macam Jamie Oliver.
Tup-tup, cerita Steve ni, senyap macam tu je, tade dengar khabar la kan. Then, I wonder, was all that stuff, are just something he made up? But, what's the point? Haa... there it is. Maybe, he loves watching me foolishly believed in him, and kinda fun to fool me that way, OR, he just wanted to make me feel less worried about not having a boyfriend or me having thoughts about not being good or pretty enough to have someone crush on me? Maybe. To put it in simple words, to increase my self-esteem.
Pikir-pikir balik, Takkan lah! Budak tuh? Nak jaga hati aku? No way lah. He's too UNMATURED to be thinking that way. So, it must be the first choice, Happy to see that I eat all the crap he fed me. SHIT.
*Note that, he's now back to his real parents, coz according to him, he hated it here* *again, long story, have some time, we chit-chat yeh.*
Satu lagi cerita yang probably, aku tangkap terus macam made up, coz it was such an obviously, a made up story... but, it could be real. *who knows*
"Abang yang kerja kat Mydin tuh, salu tanya pasal Kak Yu"
Abang mane pulak ni? Hurm, menurut beliau, Abg tuh, mata nye hazel, puteh-puteh, but then, tangan kudung.... (???) Errr... HELLO? But guna tangan palsu. ISH. Ape ni?
Haha. Sebab tu lah, tadi aku pegi Mydin, aku duk usha mamat mane-mane yang mata hazel, puteh-puteh, and.... tangan kudung. Syirik gila aku. HAHA.
That is very thoughtful of someone to lie and made up stories just to make somebody smiling. But, you don't go too far, you might be playing with the feelings.
**Honestly, I eat those crap he told. Pretty obvious that I'm such a lonely girl there. Until now, I kinda hope those little fairy tales he created, is true. Haha.
***But, I don't know for sure whether he's telling the truth or not. Too good to be true, too soon to tell that it's not ;)
BOSAN AH...
Tatau nak buat ape.
Nak tumpang main masak-masak dengan Yura and the gang, Malu.
Nak tolong mak kat dapur masak betul-betul... Malas. *Anak tak gune*
Nak main-main ngan kucing bunting... Calar balar la jawap nye.
So.. Ape lagi yang aku mampu? Tengok movies la. Ulang balik segala cerita yang dah tengok 200 kali, mahu naek gile aku karang. Haih~.
YANA THE NEW ARRIVAL
Mari la mari, mari saye nak tules pasal you kat sini. DEDICATED~
Name nya, Yana. HAHA. maybe sebab aku tak sure name penuh beliau, tapi, name facebook beliau, Liyana Al-Bakry. Aku tak penah tengok IC beliau, maybe that's why.
Sejurus itu, kamu juga pasti tahu, bahawa aku ni tengah menjinak-jinakkan diri dengan beliau. She just came into my life, OUR life. She's brand new, she's the NEW ARRIVAL.
Yup, macam kat shopping complex tuh, kalo barang-barang new arrival, sure letak kat depan sekali, biar sume nampak, then, tade less pulak tuh, mahal. Nak sentuh pon tak berani. huhu.
Tapi, yang sure nye, New Arrival always gets the attention, people like to try that on. :)
Mule-mule atau speaking english ; The first time I saw her is when I'm about to go out with Miera. Rasenye nak teman Miera naik bas kat Stesyen Putra kot. Nampak beliau dengan mata besau beliau tuh, aku dah judge awal-awal, beliau ni macam sombong je. Ntah la. People said, you can't really count on a first impression. Well, they say it well, She was nothing like I thought she is.
Ape yang aku suke sangat pasal beliau?
Beliau GILE movies. I LIKE! Beliau tonton dengan penuh commitment, passionate, dan err, attention. I like the enthusiasm. Syabas Yana! Memang ape-ape pon, suke nak tengok movies dengan beliau. Beliau suke nak bertanyekan soalan yang kadang-kadang tak munasabah dan memeningkan kepala time menonton movies, agak annoying, tapi, I kinda did the same, unconsciously.
She's a fun person, suke main game, but kinda sucks at it. *aku pon sucks, but, orang tak kutuk aku pon, HAHA* Sume tanak kasik Yana sambong game yang dorunk tengah main, haha. Especially Miera and Farah. Syela due kali lime je ngan Yana. Kahkah. Ape-ape pon, terima kasih Yana kerana mengsupply-kan kami game yang tidak putus-putus. HUHU.
Beliau anak bongsu *high-five!* daripada 3 adek beradek. Ade kakak and abang. Err, kakak beliau sekarang dekat Jepon, seronok je. Nak mintak tolong kakak beliau check harga Cheki kat sane. huhu.
This is one fun fact, Beliau GILE Justin Bieber. HAHA. Get this, Yana, aku follow Justin Bieber kot kat Twitter, time tu aku tak kenal pon sape Bieber, Haha. And Yana, aku ade live show Bieber kat MTV VMA arituh, kau maybe dah tengok, tapi, saje je nak bagitau kau. HAHA. Excited tak? GILA KAU!
Kitorang or maybe aku je, salu je nak kutuk Bieber depan Yana. Haha. Farah kutuk Bieber, cakap suare beliau macam pompuan, Aku pulak, cukup sure yang nanti Bieber besar, sore tak sedap. Miera and Syela just get along je. huhu.
Beliau ni bermuscle (?) Huh? haha. Bukan muscle macam laki tuh, six-pack ke hape, tapi tak berlemak cam aku. HAHA. Aku salu stick-a-fork beliau. *Macam omputeh nak cek ayam turkey mereka masak ke tak, stick-a-fork la* Alasan beliau, "Yana tiap-tiap hari naik bukit la, kelas kat block E. That's why." Hurm, terpakse ikut jejak langkah beliau kalau nak keep fit. Hehe.
Keep this in mind, BELIAU DAH BERPUNYE. Baikkkk punye! haha. *Basically, aku je yang single dalam group ni...even Syela pon ade scandal, isk isk* Kalaw ko kawen tak ajak aku, Yana, siap la kau! aku jadi bini kedue laki kau baru kau tahu! Haha. Oh tak, aku tarek balik kata-kata tuh.
Persetankan ape yang Syela kata, KAU MEMANG LAWAK, YANA! *Yeah! isu 'Yana tak lawak' lagi* Be prepared, Isu ni akan berlarutan, maybe sampai isu laen yang best datang. So, Yana, kerja kau sekarang, create isu laen, YES! tapi jangan tentang aku pulak, tentang Syela kay. HAHA.
Beliau seorang yang rendah diri. Humble kalaw ompuwtes cakap. Beliau mengaku beliau tak reti English, tapi sape je reti? Ompuwtes la reti. Tapi beliau tak takut untuk mencube. Kadang-kadang ade manusia yang bitchy-bitch nak correct grandmother beliau, sape tak bengang? Err...Grandmother as is, Grammar. Haha. Ilek Yana, aku saje-je nak ungkit pasal ni, coz this event makes me learn a little bit of who you are. :)
Ni, sume orang pon tau, Beliau seorang yang pemurah. Salu nak hulurkan duet tolong bayarkan untuk kitorang something-something, mostly kalau pegi pasar same-same. Patu kitorang end-up berhutang dengan beliau, ntah berape ringgit and berape kali ntah. Beliau merupakan Ah Long. HAHA. Or more like, Banker. Banyak duet beliau, tade pulak dengar cerita beliau merungut tade duet. Then again, Humble.
Kalau maen Monopoly, beliau adalah banker yang bertauliah. HAHA. Ade bakat untuk jadi banker ... errr... Muamalat kot. kihkih.
She's a crier. Bukan crier yang manje sampai rase nak sepak muke beliau biar teraburan gigi tuh, bukan. She's so honest dan berhati lembut, alah, biaselah, nangis-nangis ni, aku je yang belagak keras. Cit. Tapi, kalo beliau nangis, it will come in package, which is Miera and Syela. Macam beli satu percuma 2. kihkih. Hati beliau bertiga connected, as if they are made for each other. Aku? ngan Farah? No, kitorang keras. On certain occasion je kitorang nanges sesame, err, last time I remember... err... Tengok video Haru-Haru? Hahaha. You must be kidding me!
Ok, here comes the last part ; the jiwang konon part.
Yana, tak banyak untuk aku coretkan, aku pulak tak reti sangat nak berjiwang ngan kau, tapi, you should know, you're the best, yet, from all the people who tries to get in our group. Yeah, they all been cut out, or cut them selves out. I don't know. Some people are just don't get along, like you did. And now, you're like the glue who holds us together, you're the pusher who push us to do things that we rarely do. You're the adventure. We are glad to have you here with us. It would be a great pleasure if you could stay long with us. Welcome to the club yo~!
SWEET ~
Just came across a blog, which is so sweet that she recorded every single detail of her daughter since the moment she began to breathe in this world. To put in s simple words, pictures of her daughter, and recorded how old is she that time, like in details ; 2 years, 7 months and 3 days.
Aww, that blog would be a very great present for her daughter on her 18th birthday. I'm thinking of making the exact thing for my baby, :)
NAK KATE BONGOK, TAPI....
Tengah menonton Danny Phantom kat TV9 dengan Yura *Ok, flash news, aku minat Danny Phantom* , tengok pa
rt yang Danny and the gang boleh pegi ke alam dan zaman lain menggunakan Infi-Map. *That's it, I'm a nerd*
rt yang Danny and the gang boleh pegi ke alam dan zaman lain menggunakan Infi-Map. *That's it, I'm a nerd*Time tuh, Danny tengah pegi ke tahun 1952,(?) Tetibe, Yura bersuare,
Yura : Kakyu , Sembilan belas lime puloh due wujud ke?
Aku : . . . . . . Mu... bodo op?
Ta-daah~ Nak kate ape?
Subscribe to:
Posts (Atom)



