Reminiscing Time!

SMKPM Life
Chapter One

hihi, macam nak wat citer la plak, berchapter2 ni..hihi, anyway, tadi aku mejengok ke blog nadiah, post title, dont judge a book by it's cover, well, it's definitely true, aku stuju ngan kate2 kesat mu terhadap manusia yg mempermuka2kan muke mereka apebile kite bgtau mereka2 bhw kite ex-skul agame, hissh, aku nye, berbeda sket ngan nadiah, well, it starts when aku bru mule2 pindah kat skul "baru" & "terpakse" aku tuh, SMKPM, [korunk tau kan...aku bukan nye nak pindah skul tuh..hihi]

well, walopon 1st day aku masok kelas, kedatanganku berintersect ngan tepukan gemuruh, [hahaha], tetapi, lil did i know that something wrong will fall upon my destiny [ceeyhh..ayt takleyh blah..hihi]

ok ok, straight to the point, menurut tutur kate aku tadi bahawa kisah aku ni berbeda ngan nadiah kan, so cni, aku clearly muke baik, n plus, aku, still,pegi skolah yg separa jahel tu pakai tudung laboh yg mane lebeyh laboh dari yg aku pakai kat maahad dulu, and yeah, menurut cerita kesah idop aku yg tue setahun dari mereka itu memperjelaskan kepade mereka2 bhw aku clearly budak sekolah agame dulu, so tade la plak org nak wat muke or mate terbeliak kalo aku ckp aku ni ex-maahad kan, ohohohohoh..tapi, ade tapi nye, kerane dlm satu sentence yg wujud pekataan tapi tuh, bermakne ayat yg diplacekan selepas ayat "tapi" itu adalah ayat yg negative drpd ayt yg sebelom pekataan tapi itu, [keling berkate2]

TAPI, ade yg tak puas hati akan kebenaran yg aku ni budak skul agame, well, tak puas hati cne? cni:

ade seko laki dlm kelas aku, bajet hensem , [oh yeah, i admit, kinda hensem, BUT , JAMBU] yg of coz adek dr aku, n of coz, laki yg suke akn publicity murahan yg maka, berlawak bodoh dlm kelas secare terang terangan dpt menyerlahkan kewujudan dy yg gembire malah sukacita apebile segilintir masyarat kelas itu memberikan dy publicity yg dy impikan dr lawak2 bodoh dy tuh,[ayat dibiarkan tergantong] ... [amek nafas jap] ... [cluless] [wes, aku tatau nak ckp pe lagi sal dy, tapi that's it's all about la kot] ...[teruskan ngan main point a]

[main point]

main point nye, ketika dulu kale aku jdi budak bru kelas tu, dy agak baik a ngan aku, pinjam motor aku wat pegi jalan2 [oh yeah, aku ade motor] n men tuka2 poster, mcm cool gile lah kan [bg aku a, setelah 4 tahun skul kat girl's high school] kes mcm aku dilayan mcm kawan yg mcm da lame kawan da kan, patu, tetibe, ade beberape hari kemudian, aku mcm baru perasan yg dy tuh..da mcm tak tego sgt ngan aku, aku pon tak pasan gak, aku maken pasan apebile, dy mcm nk mintak sumthing like gunting ke hape ke kan, dy tye sume org dlm kelas, kecuali aku, clearly! there's something wrong la kan, aku ni takot gak, is there somthing i said? or something i've done, aku kan budak baru, tabest a awal2 lagih da ade org saket hati ngan aku a, lagi pon aku ni mane mungkin melukakan hati org len tetapi lebih sanggop melukekan hati sendiri [isk isk, drama siot] , so aku pon tanye la kwn aku yg mane kawan bek ngan dy gak la kan, aku soh dy tye laki tuh senirik, nape tak bertego sape ngan aku,

so, satu hari, time kawan aku tuh [kwn aku ni duk sebelah aku] ckp2 ngan laki tuh, kat meja aku gak, n aku ade gak kat situ, tapi aku pusing ke meje belakang a, borak2 ngan budak belakang aku, [aku ni banyak mulot o dlm kelas] patu, aku cube pasang tinge la kan, nak dgr ape yg dorunk tu ber"pure2" borak, patu aku dgr satu2 pe dorunk ckp, [takleyh bagitau lagi a..nnt2 sket, biar saspen], dorunk ckp sal aku, [are you kidding me? behind my back? literally BEHIND MY BACK?] , sal knape dy tanak tego ngan aku,

owh cukop terluka gak, tpi curious gak, nak tahu the whole story, aku dpt dgr pekataan2 yg tak brape baik, tapi aku wonder yg dorunk tu ckp sal aku ke tak, tapi clearly, bile kawan aku bgtau aku nape dy BENCI aku, sume persoalaan bg kate2 kesat di belakang aku tu terjawab la kan, rupe2 korunk nak tau nape dy menci aku? [bg org yg da bace blog friendster aku maybe da tau, or bg org yg salu chat ngan aku gak la]

dy menci aku kes aku minat korea, [WTF?] pekataan2 yg tak senonoh yg ditujukan kepade aku ape?

" harap pakai tudung je laboh, minat korea"

patu dy ketok2 meje aku yg mempamerkan muke2 n tusan2 korea n ckp, mende tu jijik,

eh brader, eh silap, lil brader,
tahu la ko jeles ngan aku yg mane aku ni multilanguage tak mcm ko tuh, patu aku tau a ko hampe ngan aku,kes aku tak minat ko, n ko wish sgt aku minat kat ko [ni adelah pekataan perasan semate2] ape jenis org da, minat korea pon ckp aku tak layak pakai tudung laboh, durjane mereka, mereka dan kaum kerabat mereka, like nadiah said, NARROW-MINDED ppl, tapi dy ni terlalu narrow, yg menjudge aku disebalik cover aku, n wrongly judge, i supposed.

tak pasal2 plak, kwn sebelah aku tuh, ibarat mencuahkan minyak petrol on a burning house la plak, ade ke patot ckp,

"kalo awk nak kawan ngan dy awk kene berubah a dulu"

HELLOOOO, may i speak to a human being please, are you kidding me?? macam la aku nak sgt kwn ngan org yg menci aku "saje2" tuh, yg tade silap salah ku terhadap nye, n tak pasal2 aku kalo nak kawan ngan dy aku kene clear desk aku , n letak muke2 dy je, or sumthing2 yg dy approve, WHAT THE F***?? this is WAR! WAR is BEGIN, you dont mess with Zohan, eh silap, NUYU! you've been messing with the wrong pretty girl la ,mate!

so, aku dgn muke slamber plus cantek rupewan ni, bertindak secare dlm a, tade nak mintak publicity MURAHAN mcm dy tuh, ok ok, aku tak la kejam sgt, aku lebeyh kepade, IGNORE THE IGNORANCE PPL, tapi, nak gak wat saket hati dy sket2 kan,

so, kalo time dy wat lawak bodoh dlm kelas, patu bile habes2 da org gelak, aku pon sambonglah gelak ketawe mereka ngan pekataan :

"HAHA. VERY FUNNY." [dgn nada yg amat menyekitkan]

patu dy pon ngamok, haha, tak ke bodoh manusie tuh, org tak gelak kat lawak dy,dy nak ngamok, hahah, BODOH!

eh, dah la, aku tade enjin otak bernas mcm dulu a, kalo dulu lagi byk aku merapu, kalah nadiah, skunk aku jamm a otak, otak aku tido selame 3 bulan da, tak bangun2, kene jolt of electricity kat otak aku ni,

ok, len kali plak la,see ya!

No comments: