MISSION IMPOSSIBLE : 3 "The Last Mission"

[takleyh blaa title, bunyik cam movie MI jerk, miahaha, ok, atas permintaan ramai, daku sambong cerita hikayat ku ini]

ok, kat ner ek kite stop aritu? hurrmm [check last post]

okeyh! pagi esok tuh, bgun pagi gak ah, ermm, set jam kol , tapi, bgun dekat2 kol 9-10 cntu a, [semakin lame, smkin menghilang memori aku nih, anai2 makan kot]haha, keep the long post, short! haha, aku malas da nak menaip ni, tapi, aku bet, pjg gak post nih, haha, we'll see]

ermm, bgun awal, nak check out, nak pegi maahad, n nak pegi umah asiah, byk mende nak wat, no jokes around, kitorang siap2, turon bwh siap2, check out dah, THEN...... terkebil2 mate kitorang, memikirkan, bhwe, kami sume, berbeg2, [esp aku, beg paling besar, bussiness dude], sempat lagih mengheret sane, mengheret sini, hehe, tup tup, balik balik kat suria balik, tompang letak beg, miahaha, then, we're free as the birds~ miahaha

1st destination, IQBAL~ la la la la la~ miahahahhaha, mule2 nak masok tuh, perrghh, dr jaouh mcik Iqbal tuh nmpk kami bertige, miahaha, aku muke da agak tebal da, ermm, aku mmg muke tebal pon, bak kate minoh a, haha, [of coz, haha, 2 kali da aku pegi situ, hehe, hey, customer kan, no hal , wat pe nak malu kan, ape daa]then, kami pon masok je la, hehe, duk tempat smlm, haha, ntah hape2 owh, minoh a, haha, nak gak duk tmpt smlm, mcm tmpt tuh mak bapak dy da book, miahahah [over2, tak ptot berover2 seperti ini, miahaha]

oleyh kerane aku try roti bom [never before] yg asiah mkn smlm tuh best pelik, aku order satu, n roti canai telor satu, huhu, asiah ni best nih, dy order, roti canai telor satu, n air ape ntah, hehe, tgh2 syok makan, dy ternmpk pacik makan tosei, dy pon order gak satu, haha, bgos tol minah tuh, haha, next, minoh, haha, dy order roti canai telor je kot, huhu, tapi dy ckp, dy dpt byk, dr aku n asiah, kes smlm dy tamkn, n pacik tuh kasik lebeh [dan dan je], miahaha,

** gulp, gilaakk, tgh2 taip ni, dan dan je prot aku lapar kan, roti bom n canai tuh, gulp**

next, pegi maahad, bla bla bla bla bla...jumpe Deeba, n the gang [haha, penat nak tules satu2 name, kang ade tercicir, traser plak kan, hehe] tapi sebelom tuh, aku n the rest, [haha] smpt pegi PT [Pantai Timur] jap, bli hadiah kat Deeba, well, aku bli T-shirt je, tade pitis nak bli umah ke, keter ke, ape kan, hehe, ermm, gmbr2, mls nak upload, haha, kes tak edit lagih, nnt2, bile2 aku rajen, aku upload a, hehe, in the meantime, lepak2 la tgk2 gambr kat blog Minoh, hehe

next,
balik la umah asiah, hurrm, masing2 muke baik je, padahal aku ni, perot tak selese ni, [not literally la] , ye la, nak duk umah org, dgn sbelom tuh, da ade scandal da [haha, jgn2, jgn pikir bukan2, aku sje je gune ayt extereme, nak soh korunk tertanye2, n assume pape, ye la, lepas korunk bace blog minoh la kan, hehe] , patu, tetibe nak duk umah org plak, huu, dlm kepale, da set da, nak kene character yg paling bgos, owh, bukan, bukan plaing bgos, yg agak bagos a, kire, nnt kene belakon baik a, kene tolong2 mak dy, [tolong tu ikhlas, walapon belakon, ish ish, jgn burok sangke sgt ngan aku ni]

tapi korunk tau ke aku n minoh tolong pe? [aku n minoh je, asiah ?? ish ish ish, jgn tye. miahahaha] kitorang tolong buang kepale ikan bilis je, hehe, pastu ade org tuh [ade la org tuh, ] turun bawah, n angkot kitorang balik naik ke atas balik, miahahhaa, tolong nye tak seberape, ape daa, haha,

then, mlm tuh, dgn sedaye upaye aku, memikirkan cne laaa care nak leyh nonton citer2 yg belambak kat dlm Maxtor aku tuh, hurrmm, well well, pendrive yg aku sangke menghabeskan pitis aku tu [baka kedai nih!] akhernye is payed off! haha, dpt gak la tgk, The Uninvited then, selingan, tgk citer Wild Child, hihi,

Asiah n Minoh trauma gile lepas tgk citer The Uninvited, dorunk terase diri mereka amatlah kejam kes [attention, the next information contains spoiler to the mentioned movie, if you guys planning on watching it, but not yet, better watch it now la, sbelom bce ni, pegi2 shuh2] dorunk mati2 sumpah seranah macik Rachel tuh, dorunk mati2 assume macik Rahcel tuh yg "jahat" nye, or dlm bhse baku bm, Protagonis, hehe... rupe2 nye, si Anna tu senirik yg ber imaginasi, [aku of coz la tau da, kes aku tgk da, dorunk ni asyik tye2, hehe, aku tulon wat suspend je, hehe]

yg magic nye , [aduh, mcm da tade ayat len da, terpakse gune magic], adek asiah yg kecik skali tuh, Georgio Amani, eh, silap, Armani Hillfiger? eh, Amani ! haha [sje je wat lawak, miahaha, tak lawak pon, tapi bek korunk gelak, kang ade je yg kene paku atas kepale kang] tak takot langsong woh nonton crite antu, hehe, tapi part2 yg ade ke*****an sket tu, aku cover a kan tv, hehe, ngan asiah2 n minoh2 sekali tadapat tgk , miahahaha, biarlah rahsie, miaahhahaha,

budak tuh, [amani] ade part yg minoh n asiah terkejot gile, bertempik bertempiaran mereke2 [satu lagi gimmick yg overload] tapi, budak tuh, steady rock steady macam gwen stephani, ngeh3, hehe, wa cayyala sama luh, hehe, da kol 12++ da, tak tido lagi budak tuh, hehe..

mlm tuh, asiah tgh pikir startegi protest dy [lantak la dy, haha] and aku n minoh duk gilir2 men laptop, ermm, chatting je sampai 2-3 pagi, hurrm, then, tido~

xxxxxxx

pagi esok bgun, asiah, kene pegi gak kotaraya dy tuh, walopon pelbagai rancangan protest dy da rancang, hehe,**protest finds failure** next, aku n minoh, punye a tamalu anak dare ni, duk umah org, ngan asiah nye yg tade, bgun kol 11? gilak sggoh, nyenyak seko2 tido, trase seperti tenggelam dlm tilam, [bukan sbb tilam tu comfirt, well, comfirt tuh comfirt, but not on this case], rase berat kepale2 kami, hehe, [ala, mcm la korunk rajen je bgun pagi kan, cet] then, oleh krane smlm aku bli tiket kol 6 ptg, kes minoh nye kol 9, soh, we've got all day a, duk umah, hehe, aku da siap2 mandi da, ermm, then, tnggu jap asiah balik, then, makan, hehe..nasi lemak owhh, best!
hehe

then, tghari tuh, asiah kene pegi mane ntah, meninggal kan kami terkontang kanting lagi kat umah dy tuh, apedaaa..[well, not really blaming her, hehe, she's got urgent thing to do]

well well, the unexpexcted call calling in mine,AGAIN, hurrmm, from?

xxxxxx

incoming call : Abuji~

abah : hello? nuyu?
aku : ye~
abah : da bakpe abh tepon byk kali tak angkat?
aku : owh, hp nuyu silent, bakpe?
abah : tiket bas kol brape? naik bas kol brape?
aku : kol 6, huhu~
abah : dah kalo naik kol 6 sampai kol brape? balik ngan abah ah, abah ade kat kelantan ni
aku : huh??! ye?? woaaa, habes , cne ngan tiket?
abah : bg asiah, suroh dy jual balik
aku : ok, abah ade kat ne dah?
abah : kat nilam puri, siap2 a cepat
aku : ok!

xxxxxx

huumm, time tuh kol 3, aku da siap2 da, mujo, masalah nye skunk ni, minoh n asiah, minoh tuh, dr kol doplas aku pesan soh siap2, dy dukkkkk je depan laptop tuh, aku malas care doh, ambo siap2 doh, ambo tggal la demo, hehe, then, asiah plak, tak balik2 lagih, huu, aku tak kire da, ayh aku sampai je, aku tembo kelik dumoh ah, hehe, aku soh ayh aku dtg umah asiah, well well, ade la kan, manusie2 dlm umah tuh, minat sgt ngan ayah aku, hihi,

aku n kakak asiah, aisyah, tgh pikir cre nak ckp kat ayah aku, cne nak bg direction, umah asiah ni, well well, here's my instintc work, nak ckp nye, smlm, otw nak pegi umah asiah tuh, aku hafal landmark, trademark, any mark al the way nak pegi umah asiah tuh, hehe, aku mcm, sje je, nak hafal, [2 kali sebelom ni, aku dtg da, tadenye nak hafal2] then, kebetulan , ayh aku nak dtg amek akul, hihi, sonot je... tapi minoh, mmg tak sedap duduk da, dgr kate aku nak balik, hehe, patu bru la dy nak bersiap2, la ape la, aku da heret turun beg aku kat bwh dah, hehe,

sms2 asiah, dy tadapat gak balik, kebetulan, ayh aku plak, nak cepat, tadenye leyh lepak2, kat umah asiah tuh dulu, so, aku blah bodoh cntuh je, [ending yg tabest, mcm citer rudolf]

duk dlm keter, rase cam tabest langsong balik [haha, da la aritu tak dan jumpe anas, miahahahhaha, wohoo, controversi nmpk, hehe] [anyway, bukan sebab tu senanye, sje wat gimmick panas membare, aku kan suke wat keje tak senonoh cntu, miahahhaha, ]

then, sampai kat masjid ape ntah, aku pon calling2 dorunk2 tuh, huhu, asiah pon ckp [act, dy ckp kat minoh, n minoh sampaikan kat aku] [ye la, manusie tu tetibe nak marah kat aku kes aku blik serta merta, hehe, ][padahal bukan salah aku, no!] kalo aku tggal tiket, boleyh je dy fly ke umah aku gune tiket tuh, aku pon "a'a laa, lupe nak kasik tadi" kan ayh aku pesan tadi, aku lupe kes aku ayh aku soh kasik asiah, asiah nye tade, aku plak , bengap, boleyh je kasik kat minoh, ape daa, haha, mmg mcm regret gile a kes tak tggal tiket tuh, tapi, pikir2 balik, "asiah nak dtg umah aku?? huh , lambat lagih minah tuh!" miahahaha,

pe pe? tak betol ke ape aku ckp? btol la, kalo ko tuh, berjuta kali da ckp nak gi umah aku, last2 aku plak gi umah ko, 3 kali woo, aku pegi umah ko, ko??? <--- nak ckp kat asiah, manusie yg tak berkenaan, sile lah jgn prahsan sgt, hehe hehe, sekian trimas, ambo tokseyh la nulis pjg2, kes, maso tok menunggu kito, kito keno gi hungga ko maso nuh, gih gih, hungga2, yeeaaahhaaa!! miahahaha, <--- buang tebiat, hehe

3 comments:

Lady.Rouge said...

gilaaakk pjg post aku, haha, kumpol2 2-3 hari post nih, hehe, hari ni bru post

آسيا said...

penipoo gile menempik betempiaran! hahahaha

mrsydtlmnh said...

fuh..tabek ah mu bole igt so so haha