SIAPA YANG MENANG NI?


Pagi-pagi lagi aku dikejutkan dengan sebuah berita yang menarik, datangnye dr speaker phone aku, oh, itu kakak aku yang semangat call aku nak bagitau aku the news she saw on CNN tika beliau duk kat dalam gym.

"Nuyu! Carik dalam Youtube Australia Next Top Model die saloh sebut name pemenang"

Mata aku segar dan seraya berkata, "IYE?! Kesian nyee...~"

Sape-sape yang ade TV kat rumah, sure dah tau pasal citer ni. Australia Next Top Model announced the wrong winner. KAHKAH. Agak lawak and sympathy for the wrong one, Kelsey Martinovich, but she's taking it professionally.

Tapi, tidak adil bagi feeling beliau yang melonjak kegembiraan disaat nama beliau diannouncekan sebagai Australia Next Top Model.

Sarah Murdoch, the announcer, dengan yakin nye mengannounce Kelsey as the winner.Kelsey dah pon memberi ucapan terima kasih kepada setiap pelusuk manusia yang dia kenal, makcik kanteen asrama pon barang kali tersebut.


Beberapa minit kemudian, air muka beliau berubah, tangan nya menepuk2 dahi licin beliau *ok, tipu* sambil berkata "I don't know what to say right now, I'm feeling a bit sick about this" sejurus kemudian, beliau memberitahu bahawa Amanda Ware is the real winner.

Ni la Amanda Ware, I think it's pretty obvious that she's the winner right?

Amanda ternganga dengan gaya yg kalo aku buat sure hudus, tapi beliau buat still cantek, dan menerima seadanya title ANTM dengan hati yang kurang pasti nak bersimpati ngan geng sebelah ke, nak enjoy the feeling of happiness? aish.



Sile lah tonton, dan gelak dengan sepuas hati atas kesilapan Sarah. Ok. Kejam.

Apa-apa pon, Kelsey menerima wang pampasan malu dr pihak Foxtel yang berjumlah 25,ooo , dan flew to United State for Ellie New York Modelling agency.


Manakala Amanda, the winner, still the winner, and Menang 20,000 cash, 8 muka surat Harper Bazaar, 25,000 Levi's Campaign, Kereta sebutir, and trip to New York. huhu. Hidup bahagia dan kenyang.

Harper Bazaar nak kasik front page kat Kelsey, worth it la kan this accident, both pon populer satu dunie.

Sarah yang kene blame for this incident, dah cleared out, that itu bukan salah die, salah crew-crew kat belakang tabir. Hurm. Kesian die, macam mane tido malam die eh?


1 comment:

mrsydtlmnh said...

hahahhahahahhahhhhhhhh kesiannyeee