YANA THE NEW ARRIVAL

Mari la mari, mari saye nak tules pasal you kat sini. DEDICATED~

Name nya, Yana. HAHA. maybe sebab aku tak sure name penuh beliau, tapi, name facebook beliau, Liyana Al-Bakry. Aku tak penah tengok IC beliau, maybe that's why.

Sejurus itu, kamu juga pasti tahu, bahawa aku ni tengah menjinak-jinakkan diri dengan beliau. She just came into my life, OUR life. She's brand new, she's the NEW ARRIVAL.

Yup, macam kat shopping complex tuh, kalo barang-barang new arrival, sure letak kat depan sekali, biar sume nampak, then, tade less pulak tuh, mahal. Nak sentuh pon tak berani. huhu.
Tapi, yang sure nye, New Arrival always gets the attention, people like to try that on. :)

Mule-mule atau speaking english ; The first time I saw her is when I'm about to go out with Miera. Rasenye nak teman Miera naik bas kat Stesyen Putra kot. Nampak beliau dengan mata besau beliau tuh, aku dah judge awal-awal, beliau ni macam sombong je. Ntah la. People said, you can't really count on a first impression. Well, they say it well, She was nothing like I thought she is.

Ape yang aku suke sangat pasal beliau?

Beliau GILE movies. I LIKE! Beliau tonton dengan penuh commitment, passionate, dan err, attention. I like the enthusiasm. Syabas Yana! Memang ape-ape pon, suke nak tengok movies dengan beliau. Beliau suke nak bertanyekan soalan yang kadang-kadang tak munasabah dan memeningkan kepala time menonton movies, agak annoying, tapi, I kinda did the same, unconsciously.

She's a fun person, suke main game, but kinda sucks at it. *aku pon sucks, but, orang tak kutuk aku pon, HAHA* Sume tanak kasik Yana sambong game yang dorunk tengah main, haha. Especially Miera and Farah. Syela due kali lime je ngan Yana. Kahkah. Ape-ape pon, terima kasih Yana kerana mengsupply-kan kami game yang tidak putus-putus. HUHU.

Beliau anak bongsu *high-five!* daripada 3 adek beradek. Ade kakak and abang. Err, kakak beliau sekarang dekat Jepon, seronok je. Nak mintak tolong kakak beliau check harga Cheki kat sane. huhu.

This is one fun fact, Beliau GILE Justin Bieber. HAHA. Get this, Yana, aku follow Justin Bieber kot kat Twitter, time tu aku tak kenal pon sape Bieber, Haha. And Yana, aku ade live show Bieber kat MTV VMA arituh, kau maybe dah tengok, tapi, saje je nak bagitau kau. HAHA. Excited tak? GILA KAU!

Kitorang or maybe aku je, salu je nak kutuk Bieber depan Yana. Haha. Farah kutuk Bieber, cakap suare beliau macam pompuan, Aku pulak, cukup sure yang nanti Bieber besar, sore tak sedap. Miera and Syela just get along je. huhu.

Beliau ni bermuscle (?) Huh? haha. Bukan muscle macam laki tuh, six-pack ke hape, tapi tak berlemak cam aku. HAHA. Aku salu stick-a-fork beliau. *Macam omputeh nak cek ayam turkey mereka masak ke tak, stick-a-fork la* Alasan beliau, "Yana tiap-tiap hari naik bukit la, kelas kat block E. That's why." Hurm, terpakse ikut jejak langkah beliau kalau nak keep fit. Hehe.

Keep this in mind, BELIAU DAH BERPUNYE. Baikkkk punye! haha. *Basically, aku je yang single dalam group ni...even Syela pon ade scandal, isk isk* Kalaw ko kawen tak ajak aku, Yana, siap la kau! aku jadi bini kedue laki kau baru kau tahu! Haha. Oh tak, aku tarek balik kata-kata tuh.

Persetankan ape yang Syela kata, KAU MEMANG LAWAK, YANA! *Yeah! isu 'Yana tak lawak' lagi* Be prepared, Isu ni akan berlarutan, maybe sampai isu laen yang best datang. So, Yana, kerja kau sekarang, create isu laen, YES! tapi jangan tentang aku pulak, tentang Syela kay. HAHA.

Beliau seorang yang rendah diri. Humble kalaw ompuwtes cakap. Beliau mengaku beliau tak reti English, tapi sape je reti? Ompuwtes la reti. Tapi beliau tak takut untuk mencube. Kadang-kadang ade manusia yang bitchy-bitch nak correct grandmother beliau, sape tak bengang? Err...Grandmother as is, Grammar. Haha. Ilek Yana, aku saje-je nak ungkit pasal ni, coz this event makes me learn a little bit of who you are. :)

Ni, sume orang pon tau, Beliau seorang yang pemurah. Salu nak hulurkan duet tolong bayarkan untuk kitorang something-something, mostly kalau pegi pasar same-same. Patu kitorang end-up berhutang dengan beliau, ntah berape ringgit and berape kali ntah. Beliau merupakan Ah Long. HAHA. Or more like, Banker. Banyak duet beliau, tade pulak dengar cerita beliau merungut tade duet. Then again, Humble.

Kalau maen Monopoly, beliau adalah banker yang bertauliah. HAHA. Ade bakat untuk jadi banker ... errr... Muamalat kot. kihkih.

She's a crier. Bukan crier yang manje sampai rase nak sepak muke beliau biar teraburan gigi tuh, bukan. She's so honest dan berhati lembut, alah, biaselah, nangis-nangis ni, aku je yang belagak keras. Cit. Tapi, kalo beliau nangis, it will come in package, which is Miera and Syela. Macam beli satu percuma 2. kihkih. Hati beliau bertiga connected, as if they are made for each other. Aku? ngan Farah? No, kitorang keras. On certain occasion je kitorang nanges sesame, err, last time I remember... err... Tengok video Haru-Haru? Hahaha. You must be kidding me!

Ok, here comes the last part ; the jiwang konon part.

Yana, tak banyak untuk aku coretkan, aku pulak tak reti sangat nak berjiwang ngan kau, tapi, you should know, you're the best, yet, from all the people who tries to get in our group. Yeah, they all been cut out, or cut them selves out. I don't know. Some people are just don't get along, like you did. And now, you're like the glue who holds us together, you're the pusher who push us to do things that we rarely do. You're the adventure. We are glad to have you here with us. It would be a great pleasure if you could stay long with us. Welcome to the club yo~!

3 comments:

yanaliyanaz said...

dinggg~!!

nuyu..
sy ter HARUHARU...
huhuhu....


nie nak kene wat post feed back nie..

ladybug in rush said...

haru biru..no ge mea ne..
ooo i cry2 yo my world..say gud bye2...

Lady.Rouge said...

ape ni syela, Stop messing around with my head la. HAHA

Yana. Oh, tulis yg baek2 je tau pasal i. Huhu