MYSTERIOUS BALD GUY

Pagi pagi lagi mak aku dah bising kat telinga aku cakap 

"Hey! Tamao pegi tengok Kapten kawen ke?"

Dengar je perkataan tuh, melompat aku bangun tercegat atas katel, sambil anggok anggok

"Nak nak nak nak nak....."


Sape Kapten ni?

Flashback to 9 May 2011.

Tengah-tengah sedap aku menonton movie kat office bapak aku, tetibe aku dengar ade orang bagi salam

Orang : Assalamualaikum~

Mendayu-dayu bunyi nye, aku intai sket dr dalam umah, WOAH! I'm blind! Aku pon kalot malot duk carik tudung nak tutup aurat *ceh* tapi pakai baju tidoq. *sigh* Aku bukak sliding door tu sipi je, nak intai, oh rupenye yang berkilau sangat tadi tuh, kepala botak licin beliau. *keh keh keh*

Aku pon bukak pintu dengan mulot ternganga umpama ade burger king size depan mata. Fulamak! Hensem botak batak mamat ni! Mukenye milky white! Matanye bulat macam kuceng! Badannya tough ! Senyumnya... *jaakkk!* (arrow from love cupid struck to the heart) *dies*

Beliau : Ni, Haji Wahab suruh sampaikan. *Smiles*

SOPAN! Salu orang yang image botak ni, dalam movie-movie, macam thug je... ni sopan, senyumannye boleh buat ovaries aku vibrate!

Dengan aku muke separa hidup dan ternganga tu, slow slow beliau mengundur diri, meninggalkan tampak senyuman yang merdu(?) beliau tuh.

Aku tersengih sengih macam kerang busuk (tak mandi pagi, jumpe laki botak hensem).

Tanpa berlengah, aku tengok apakah utusan yang disampaikan oleh beliau.

Sebelum itu..! Aku selitkan coretan love at first sight aku dr twitter! Bace from bottom to the top ya kawan-kawan!


 Jeng Jeng Jeng! Aku bukak je invitation card tu, air muka aku terus berubah. Baru nak hyper dengan kisah hidup yang baru dengan kewujudan abang botak yang hensem.

Nama dekat kad kawen tu, terang lagi bersuluh : KAPT. LU*Q*MAN HA*KIM (Takot kang name bliau keluar kat search engine, so, kene modify)

What's to doubt? definitely him! Sape yang salunye botak? KAPTEN! Sape yang salunye tegap? KAPTEN! *Sigh* Ape-ape pon! Aku excited! Sebab ade peluang jumpe that angelic like guy again, ATTEND HIS WEDDING THEN!
Yippie! At least leh tengok beliau, at his best day. And kalo boleh, nak tengok gak, who's the bride.
Although, I would love to be the one :D

Sedutan dari twitter update saye :D Bottom to top, remember? And by bottom to top, i meant for every picture. *Sigh* I'm just so lazy to attach them all together, so there, in parts.






Dan twitter lagi. Terima kasih kepada yang memberi mata dan telinga untuk update saya yang agak, err.. what the word? Anyway. Thanks. Esp, Assila and Minoh, my loyal tweet buds. :D

*End of Flash back*

Fast forward to 29 May 2011, D-Day! 

Lepas aku melompat je bangun, aku terus pegi mandi. Tengah-tengah mandi tu, rase malas menular dr dalam diri *nak test kuasa BM aku, mcm low class je kan? ape aku kesah?* Tapi, bile je aku rajen? Tak kire! Aku a bit wonder, mane la tawu, kapten ni kawen dengan bawak konco-konco beliau ke kan, seronok gak expirience different style of wedding kan. So, bermekap la aku sikit, pakai shawl siap. Tak penah hayat nak rajen pakai shawl :D

Dalam perjalanan nak pegi tu, mak aku macam cube nak recall la sape la Luqman ni kan, dy dah lupe dah mane satu anak Haji Wahab tu name Luqman. Then, dy pon macam ingat ingat lupe, beliau pon berkata


"Kalo luqman yang anto surat tu sampai kat rumah, logic la, since rumah ni bukan nye senang nak carik, lagipon dulu luqman tu penah anta mama balik dari amik exam Public Mutual sekali aritu."

Make sense la kan, ape-ape pon, kene pegi gak tengok luqman tu, betul ke tak yang datang anta invitation tuh.

Sampai la kat umah beliau. Aku steady je, takkan nak melompat plak kan, tapi jalan nak ayu je. Jumpe la makcik ni, jiran kat umah aku, datang jugak kawen si Luqman ni. Aku senyum, and salam peluk cium bagai, kenal nye tak pon :P Well, I duk KL lame tau. HAHA.

Masuk bawah kemah, tertinjau-tinjau gak aku kat dalam umah beliau, nak tengok groom, bride tade la sangat nak tengok. Makan tu mesti! dr pagi tak makan ni. :D

Mak aku pon panggel la kakak si Luqman ni, cakap, "Mak cik ani nak tengok la Luqman ni, aritu cakap nak jadi ustaz, nape tetibe Kapten plak ni, cube panggel keluar jap"

Mak aku memang bace pikiran aku, OH MAMA! Thank you! HAHA.

Bride and Groom pon keluar la. AIH? Bald - No! Tough - NO! Milky white - NOT EVEN CLOSE!

THAT'S not the one who came by the house! YAY!

Semangat aku type keypad aku and hit send to Twitter.

 Mak aku tanya la kat Luqman yang kawin yang tak botak, and yang tak tough, and tak puteh tuh. (Jaoh berbeza dengan yang datang umah tuh, complete opposite) Beliau senirik tatau sape incharge sending the invitation to our house. It is really curious since, no one really know the way to our house, unless....

 Unless he live near by the house! How could I not see this coming ??! Isn't this cool or what? For about, what, 20 days I keep believing that Luqman guy is the guy who came by the house and give out the invitation, and that is just a false alarm? and that bald guy is always HERE living inside the house which the roof I can see from the window from inside my room? Hell yeah! That is just sick. I've gone to the wedding which is, to almost a town away, hoping to see the guy, who is living next to this house? Hello? Fate is calling? I most certainly have to answer that!

And there's more to it.

And what is that telling you? You tell me. Be the judge. I leave it, to your imagination.

I'll update is the fate is playing nice to me. :D






No comments: