PREGO?



Sama ada anda terlalu lapar mahupun kebulur, pasti anda terbayang-bayangkan spaghetti bersama PREGO yang lazat tatkala terbaca title diatas. Tambahan pula, anda sedang mengidam kan Prego bersama cendawan atau bolognese. gulp! Lagi! Dengan layout aku yang terbaru ni, yang seakan-akan sebuah kedai makan. OH. Bukan itu yang aku maksud kan.

Aku mempunyai satu kemusykilan. Apakah ini benar? atau aku bermimpi? Let's cut to the chase Nurul 'Ain, jangan kau cuba berkias-kias lagi, spit it out!

Kakak ipar aku pregnant ke wey?

Aku duduk bersiar-siar dalam facebook, bukak page die ni, die tu, bukan gambar orang ni, orang tu, Tup tup, aku terbaca dekat page K.Mafa, a.k.a Kakak ipar aku la, you should know by now.

Ade orang congrates2 beliau. Mule2, aku ingat kan, yang duk congrates2 dy uh, out-of-date gile, kes aku ingatkan dy congrates Kak Mafa kahwin ngan Angah, eh, HELLO, It's been almost a year okay.

But then, aku check2 balik, dorang duk sebok2 nak bagi name anak-anak angah dan k.Mafa la pulak, aish. Gejala ini tidak normal. Unless... K.mafa prego........?

Aku tergedik-gedik nak kepastian. Nak call mak aku, but then, takot dorang senirik tak bagitau lagi mak ayah aku, kang cakap aku spoil the suprise. Tapi, aku call gak, but more to dig out the information from my mom ah. Aku tanye, tade cerite ke time lepak umah K.mafa aritu, mak aku cakap tade pon. Memang nothing ah. Mak aku tatau la tu kot.

Nak call kakak aku, nak share, but then, die plak tido. Ngantok, letih kerja maybe. Hurm. Maken aku tergedik2. Last-last, aku decide nak tanye K.mafa sendirik, but then, malu la pulak. Ntah hape aku nak malukan kan. Ok. Cube susun ayat untuk aku, cemane aku nak tanye kat die.

"Kak Mafa pregnant ke?"

Out of nowhere! haha. Well. I can always starts the conversation with other things kan, haha. Turns out, I end up send her a text message where I said :-

"Rase cam nak makan PREGO la pulak"

There! I said it. Kalau die dapat crack the code, good then, tapi kali die tak paham, she can always assume that I'm craving for PREGO the food, which is... I kinda am right now.

Kalau la betul she's pregnant, Do you know what freaks me the most?

I DIDN'T CAME UP WITH ANY NAMES FOR MY NEPHEW TO CALL ME!

Aduussh. Ni berat ni! Tamao la end up ngan nama yang ntah hape-hape, coz it will stuck for the rest of my life!

Come2. Help me come up with it. How should my nephew address me?

Mok Yu? Bunyik macam GEMOK NYE YOU, and, hodoh pulak bibir aku membulat-bulat macam donut bile menyebut. Macam nak kiss orang pon ade jugak. TANAK!

Mok Su? Err. I don't think I want to stick with the MOK thing in front, terase tue dan gemok. I'm 20 for god sake. And not that fat. HAHA.

Cik Su? Bunyik cam name makcik yang pinjam 30 bijik gelas plastic mak aku tapi tak pulang-pulang tu pulak. Next!

Cik Yu? Macam best, kalo sebut banyak-banyak kali, bunyik macam 'Che Yoo'. Haha. Dah macam korean dah kat situ. Memang aku dichop ''The Best Aunt Ever" ah! For sure.

Senang-senang suruh dorunk panggel aku POKEMON je. Baru laen dari yang laen. hihi.

p/s: Aku still tatau samada beliau pregnant ke tak. Let's pray for it. :D

2 comments:

ladybug in rush said...

cik yu....cik yu cik yu(ceeyu ceeyu ceeyu)

Lady.Rouge said...

ye syela, suke cik yu jugak ke?

ke ade name alternatif laen untok anak sedare aku pggel?

tape, kite ade mase 7 bulan utk pikirkan. hehe