KENAPA GARAM?

Semalam chatting ngan roomate sejati, Farah. Pukul 2-3 pagi agaknye. Tak perasan jam pukul berapa. Tapi yang pasti, ntah ape yang aku nasihatkan beliau ntah, sehinggakan beliau seraya berkata ;

Aku : take a rest lah, before things go worse
Farah : emm, baiklah kak, saye denga nasihat owg yg lebih lame makan garam, huhu
Aku : saye tak suke garam, gule la
Farah : hahaha. taleh pilih2 la, garam still garam
Aku : gula-gula ke? candy? choc? vanila? kenape mesti garam???? susu la best,
i minum susu dulu dari you taw.
Farah : ntahla. tanye la owg2 lame dulu. dowg yg wat phrases tuh.

Diorang yang buat phrases tu?? Memang sah! Orang dulu-dulu memang suke buat phrases ikut suke hati mereka. Oleh kerana mereka terlebih makan garam, mereka buat phrases macam tuh. INI TIDAK ADIL!

Haha. Melampau betul aku ni. Penuh dramatik. Let's think about it, memang betul aku tua dari Farah, what's the prove that aku makan garam dulu dari beliau? Mana la tau zaman mak aku lahirkan aku tu, mak aku asyik tertuka garam dengan gula, last-last, 2-3 tahun kemudian baru beliau sedar yang selama ini yang disangkakan garam rupanya gula?

And mak Farah pulak, beliau memang expert dalam masakan thai, and lahir-lahir je Farah trus dy kasik Farah rasa resipi teragung beliau. *this is obviously fake story, but no one can predict. HAHA*

Well, apa yang paling obvious yang aku makan dulu dari Farah? Susu. More specifically, susu badan. Kenapa tak amek benda obvious mcm tu? instead, pegi cakap garam. Mane ade orang makan garam. I mean, garam semata-mata. HAHA.

Ok. Enough babbling Nuyu, kalau dah tak reti masak tuh, mengaku je la. Jangan nak salahkan orang dulu-dulu dengan theori peribahasa diorang.

No comments: