MEET THE SYELA

Tak leh blah title post, macam title movie 'Meet The Parents' pulak. Hurmmm... SYELA.

Syela, Syela, Syela, Syela, Syela.

Where should I begin? *Usap2 janggot, garu kepala tak gatal, tipping fingers atas body laptop, dah bunyik cam lagu We Will Rock You dah*

The question that been haunting me is, WHERE SHOULD I BEGIN?

Ok. Of course la, from the top. Tgk la atas. Ade ape? Ok. Tak lawak la pulak. Izinkan saye menutup mukeku yang malu ini dengan kuali.

Let's cut to the chase shall we?


The subject ; Shahidah Nusailah
Recent subject's activity ; Tagging all of her friends to look at her Facebook wall.
Recent subject's contact ; Abg Fcuk. The reason why she tagged her friends ,annoyingly.
Recent blogpost ; A false entry about subject's friend, Yana, being an artist.
Subject's last seen ; 30th September, 11.00 a.m, 432KC. Where she left me...alone.


*Jangan cuak Syela. I tak marah you tinggal I. I know the reasons and if this to make you feel any better, I don't need you there. HAHAHA

Enough crapping Nurul 'Ain. Story Mory ler.

Syela. Beliau dahulu kala nya adalah sebuah roomate saye. SEBUAH ke? ok, I always messed up the penjodoh bilangan. Biasalah, I kawn owrang puwtes.

Menurut blog beliau yang bercoretkan kisah tetang aku, katanya, beliau first time jumpe aku, beliau takut sama aku, bukan kerana size tapi beliau gerun melihat kemewahan barang-barang aku.

Aku pula, first impression aku terhadap beliau ialah choker yang beliau pakai. Aku ingat minah ni sosial habes kat luar kes pakai chocker yang singgit satu tuh. Ntah-ntah merempit kot, who knows.

Balik-balik, aku spend time lame sikit dengan beliau, sesungguhnya beliau seorang yang tak tinggal solat. Cukup 5 waktu setiap hari. Aku takut kalau sebilik dengan orang yang jauh dengan Allah, at least with her, beliau selalu ingat-mengingati satu sama lain.

Kadang-kadang perangai aku ni, aku takleh orang tegur. Kes aku rase, aku tau ape yang aku buat. Aku ego. Syela? Tak putus-putus tegur aku ape saje aku lupe. Annoying amat, but the truth is, I'm glad.

1st time sambut Ramadhan kat CFSIIUM, 1st day of Ramadhan, aku spend alone. Si Syela ni bertapak kat Kota Damn, so, kerap lah beliau balik. Tapi, Bagosnye roomate ku ini, dy call kejutkan I sahur.

Time same-same puasa lak, beliau turun bawah around 5 a.m, belikan makanan untuk kitorang, as in, Farah, Miera, aku and untuk beliau sendiri - All by herself. And she kept on doing that for the whole Ramadhan I think. How nice is she? Brought up the 4 bungkus nasik up through the stairs? *Err, tipu, lift ade je. Takla susah sangat. Kidding.* Tapi, have YOU done that to your friends? I'm guessing, no.

Memang dari situ nampak macam kitorang buli beliau, tapi hakikat nya, tidak. Itu atas kerelaan hati budi beliau yang suci murni dan ikhlas amat. Heeee. Although lately kitorang macam dah pijak kepala sangat, taking advantage of her, but still she takes it very well. Walaupon a little bit aggressive dah sekarang, tapi, beliau laksanakan dengan *hopefully* seikhlas hati.

Kadang-kadang, rase keterlaluan la pulak, so, aku turun la jugak, sekali dengan beliau, sekali je, this recent Ramadhan. HAHA.

Itu hal belikan makanan. Hal lain? Beliau adalah the reason why we ARE funny. Especially aku and Farah. Because she's funny, and we spiced it up and make it even more funnier. She herself is a living funny person. She never realizes it, cause she thought that we always make fun of her.

Percaya lah, every single words yang keluar dari mulut beliau, bagaikan gabungan segala cerita lawak sedunia. Even more funnier, she didn't think that she's funny, and stressed that Yana is not funny too. Why is it anyone has to be NOT funny? I still didn't get her.

1 Malaysia. I don't know who came up with that, but that usually refers to her. Beliau ni seorang yang humble. Maybe terlalu humble sampaikan isu discriminasi skin colour diperjuangkan sampai sekarang.

Beliau berkulit hitam manis yang manis nye ala-ala Tyra Banks, tak pon Halle Berry. Mata beliau bulat dan cantek. Seriusly. Sampai suatu ketika, ade foreigner datang bilik aku, and describe her friend she was looking for is somehow an Indian Muslim, so I thought that the foreigner was looking for is Syela. My mistake, but the foreigner come to our room with only 2 people in there, who else I'm gonna assume?HAHA.

1 Malaysia ditubuhkan untuk menyatu-padukan segala warna kulit dan isu cakap macam keling or cina or tambi, supaya tiada unsur kekasaran bahasa. Tetapi, beliau mendiscriminasikan 1 Malaysia juga. HAHA

Kehumble-an beliau makin teserlah apabila certain-certain words are prohibited while talking with her, around her, or to her. Words that have been prohibit are highly classified that cannot be exposed here.

Beliau seorang yang unpredictable. Anda tidak dapat mengimajinasikan apa yang bakal beliau perkatakan. Malah, mungkin anda takut untuk menerima kata-kata yang beliau keluarkan. Seperti yang dicerita kan oleh Farah dalam blog beliau, bahawa Syela memecahkan suasana sunyi dengan sepotong ayat yang buat kami ketawa dengan aksi berguling-gulingan,

"Syela rasa Syela pandai main piano"

Beliau berkata dengan riak muka yang serius dan terasa teruja dengan diri sendiri. Alasan beliau adalah jari-jemari beliau selalu bergerak-gerak ibarat menekan key-key pada piano. Kami tatkala menyambung lawak itu dengan berkata ;

Farah : Ohh.. kalau macam tu, Farah rase Farah pandai memasak.
Aku : Oh, Aku rase aku hacker.

Kadang-kadang anda akan terase ingin memberi rasuah kepada beliau supaya jangan berkata-kata buat selamanya.

She's caring. She loves her friends so much as if we are like her own family. Takes a good care of us when one of us get sick, heartbroken, or melecet *wakaka* and etc.

Aku suke nak bermanja-manja dengan beliau. Nak suruh letak ubat kat tempat yang aku senirik boleh capai, suruh beliau mainkan rambut, know why? cause she doesn't mind.

Kalau nak cerita every detail about her, memang tak cukup satu post. Ni pon dah panjang aku membebel. Marah pulak pihak pembaca dan mungkin ada yang berkata seperti "Hakella, panjang la pulak minah ni tulis". Mungkin.

Sempena post aku yang ke-200, aku hadiahkan post ini kepada Shahidah Nusailah a.k.a Roomate, Friend, Family.

Kata-kata yang bakal aku taipkan ini mungkin amat berat sekali untuk aku perkatakan kerana egoku yang amat tinggi, tapi, there's nothing to loose if I'm just gonna say it once and really meant it.

SYELA. YOU WERE ALWAYS BEEN A GOOD FRIEND TO ME AND I SWEAR FOR ALL MY LIFE THAT I WILL NEVER FORGET YOU AND OUR MEMORIES TOGETHER. I LOVE YOU, AS I'VE ALWAYS BEEN.

3 comments:

si kure kure :) said...

kakain, ur post is tooo details ah. smpai skin color. ouch. tape2. yg penting ape yg kakain cakap ni sumenye enar elake. hukhuk. syg syela gak.




(sengaja ta buh 'b; okeh)

ladybug in rush said...

oo im crying..hate u nuyu

Lady.Rouge said...

Wah! I get syela crying! I like!