SHE IS FARAH

I owe her a post, and here I am. *cracks fingers, loosen up muscles* I'm ready!

Farah. Nama ini tidak asing lagi bagi kamu semua, iaitu, pembaca blog saye. Walapon saye tahu, cume 2-3 cebis manusia sahaja yang membace, tapi, at least, saye adelah pembaca setia blog ini. :)

"Buat ape nak cerita pasal si Farah ni? Bukan ke dah banyak sangat post kau yang berceritakan tentang beliau?"

Cet! Itu lain la bro! This time, the post is all about her. *tade la ALL, mati aku nak cerita semua* *GILA KAU -- bak kate Yana*

Farah Nur Zahiyah, name diberi. Die ni bukan orang melayu. Indon maybe, tak pun siam, tade sikit pon darah melayu. Sume cilok sana sikit, sini sikit and PUFF!! Jadi lah Cococrunch! Ahaakz~ melawak la pulak aku. ihik ^__^

Beliau adalah selaku roomate saye yang baru sahaja mendapat keahlian yang sah 2 sem yang lepas. Sem-sem yang sebelum ini, beliau adelah seorang pendatang asing, bersama rakan sejawat beliau, Miera. Al-maklum lah, dah terang tang-tang Indon. HAHA.

Beliau... *ehem* cute. Boleh la tahan. *hahaha* sehinggakan 2-3 lelaki tergila-gilakan beliau. Musykil aku. Rase nye beliau ada ilmu guna-guna. Ish ish ish. Walau bagaimanapun, cuma seorang lelaki yang bertahta dihati beliau. *ceywaah~* *Too bad you guys, she's taken~!*. Dengan berkat sumpahan aku, beliau in a relationship dengan jejaka pujaan hatinya mempacai umur setahun lebih. *perasan gile aku yang satukan mereka*

Personality beliau, *hurmm...* Mari kita mulakan dengan yang positive. Of course la beliau ni baik hati. Kalo busuk hati, tadenye pulak die pass masuk dalam entry blog aku ni. Next is, beliau seorang yang banyak cakap. First impression aku terhadap beliau, mase aku tengok die cakap tak henti-henti. Tak sampai 2 saat pon die berhenti cakap. Buat aku runsing kalau-kalau jaw die tu bakal loosen up, then, jatuh atas lantai. Aku seraya berkata "Uiiih~ Tak letih ke mulut hang bercakap?~" ... Or sumthing like that. :D

Aku *ehem* terharu, coz dengan aku perangai yang ego dan kononnye dingin, tak amek kesah hal orang laen melaenkan diri aku sendiri ni, beliau step up and cakap beliau nak duduk ngan aku je. Even I, myself, don't want to befriend with me. But she just did. Beliau cakap

"Farah tanak sebilik ngan orang laen, nak ngan Kakain je"

And finally, she got it what she wished for.

From the start, I never thought I could be a good friend to her. But now, we are more like sisters. And of course, a good friend. She's more like Yura, but better. HAHA. Tu lah yang aku salu cakap kat die.

Memang pernyataan beliau itu betul, beliau memang suke sangat nak berkepit bawah ketiak aku, err.. bukan literally ye, tapi, everywhere I goes, there she is. Kadang-kadang rase annoyed gak, *HAHAHA* tapi, that annoying person lah yang aku live with every single day, the person who helped me with some sort of heartbroken, the one who help me studying *sometimes* and the one who praises me without hesitation. HAHA. Budak ni memang sincere.

Beliau superb lawak. Rase cam nak ketuk kepala beliau dekat dinding. Otak beliau amat geliga ..... dalam bab nak mengenakan orang. Especially, Syela. And aku jugak. Mulot dan otak die tu, laju je carik idea nak buat orang marah. Dugong, Gemok, Besar, Pendek, anything leads to fatness, sume kasik kat aku. Dah boleh jadik Kamus Dewan Bahasa dah. Tapi, setiap kali beliau keluarkan ayat-ayat tersebut, tiap kali tu lah, aku akan belasah beliau.

Tapi, still, tak serik-serik lagi. Nak kene betul budak ni.

Aku pon takde kurang nye. Aku pon ade gak 'pet name' untuk beliau. Salah satu pet name yang aku cipta untuk beliau ialah, MUKE MEMBAZER. Kenape? Sebab segala apa yang bertahta diatas muke beliau, contohnye , Mata mulut dan hidung, sume nye kecik-kecik, tapi mukenye besar. So, space banyak terlebih, so, membazer. HAHA. Tapi, aku dah stop mengata die dah, setahun yang lalu, cume sekarang, orang laen yang sambong legacy aku. KAHKAH.

Kan aku cakap, die macam Yura, die suke tiru aku. Especially mende yang burok-burok. Nanti, kalo orang salahkan die, die akan cakap, "Ni belajar ngan Kakain la ni". Aku jugak yang kene. Aku aja mende baik-baik tade pulak nak ikut. *ade ke aku aja mende baek?*

Aku surrender, aku takleh nak puji beliau sangat, HAHA. That's not my style. Jatuh la ego aku kalo aku puji beliau. Tapi, by any chance aku puji die, tu kire betul la tuh, precious the words I said.

Aku mostly akan puji beliau time mood baek, or bile tak pakai spek. KAHKAH. Selalu nye beliau akan expect pujian baik-baik dari aku bile aku tak pakai spek. Or aku sengaja tak pakai spek supaye die tatau am I being honest or not. KIHKIH. I'm not much into expressing myself. hihi. Tapi aku tak tipu, kalo aku cakap tu, betul la. Jangan question banyak-banyak, or I take back my words. :D

Raja Lawak, Spontan, semua die nak langgan. Then otak pon tak ubah macam program-program tersebut. Mungkin inilah salah satu sebab Mak Ayah aku tak kasik beli Astro. HAHA. Kalo aku kaye, aku buat satu program untuk beliau kat Astro, semoga beliau berjaya kongsi otak masuk air beliau dengan semua orang. Farah, bawak-bawak la menonton National Geographic pulak ye.

Aku mule-mule ingatkan nak nak tulis post ni tanpa huruf B, macam keyboard laptop beliau yang mana huruf B unfunctioning. Keh keh. Tapi, ape kan daya, laptop aku huruf B nye sihat sahaja. HAHA. Seronok nye make fun of her. Rase nak gelak puas-puas! MUAHAHAHAHA!

Farah, sorry if this post is not as much as you expected. Hehe. I know the one I wrote for Syela is tremendously good. But, we are not like that. Hehe.

I know I always being mean to you, as much as you do too, but, we both know that we actually meant the opposite. Thank you for never gaving up on me.

To be honest, I do hate you sometimes, but only b'coz I love you. Not in any way I would regret this friendship, because this is one of the best I ever had. Hopefully, the best for you too. Till then, XOXO.

2 comments:

ladybug in rush said...

wooooooooooooooooooo mmg geliga gyle arr nuyu..saye ske post nih..mari kite kenekan farah..tapi nuyu ayat last nuyu tuh..sllu bombastic la...leh wat org meleleh bace..sob3

Lady.Rouge said...

That's the key. hehe. Mule2 kite kutok, then last2 baru kite jiwang2. hehe