GOOGLE


Oleh sebab aku ter-pull off cable of the laptop, I kinda have to wait for it to search out for the wireless coverage. Idea tengah membuak-buak tadi, pssff..kacau je.

Anyway, aku pon berjuang jugak, since aku korbankan tido pagi aku untuk blogging ni, Aku click start menu and then accessories, and click notepad. Yeah, that right. Aku write blog aku temporarily in notepad. Classic kan?

Ade rupe macam orang yg kempunan nak ade blog pon mungkin. Haha. Lastest Facebook status aku berbunyi sebegini ;

Google ; A device to prove your friends wrong.

Aku terdetik dan terpikir tentang hal ni kes teringat waktu-waktu dimana aku and kawan-kawan aku arguing on some topics. Argue punye argue punye argue, last choice, one of us say ;

Ok! Senang citer,kite google je.

Bile dah google, and dah terbukti. Sume senyap dan puas hati. Orang yang argueing the opposite plak, dah dapat menerime kenyataan dan boleh adapt dalam situasi. Maybe agak malu, tapi, at least sekarang, dah dapat membetulkan knowledge yang selame ini terpesong. Hurm. Yang argue akan kebenaran pulak, menganggap dirinya menang and get to say ; "See, I told you" sambil sengih kambing. Kurang asam, cet.

Tell you what, ini gelaja or kalau di-untypo-kan nye, gejala yang sihat yang perlu dipupuk dalam kalangan remaja sekarang. *Eceh, BM aku B3 je, tapi tatabahasa betol what. Haha.*

Tapi, kadang-kadang, bile dah asyik nak google je, argue pon jadi tak panjang, tak best. Well, bukan nak cakap aku suka argue, tapi, argue tu boleh mengeratkan silaturrahim. Eceh. Bajet. Or kadang-kadang memang nak carik pasal pon ade. Hehe

Dalam kegunaan lain pulak, Google or saingan nye, Bing, ni boleh menjawab persoalan yang terbuku di hati, jiwa dan raga anda. *Aku tanak la wat lawak common dengan menambah 'raga basikal' or 'raga motor' kat hujung ayat kan*.

Contohnya, yang selalu aku alami, when watching movies, *omputeh maybe, kes aku dah start speaking* bile tengah-tengah syok menonton movie ni, you came across a very familiar face. Urrghh! you'd be dying to recall his name or what movies he starred in before, in case you've watch any of them.

SO, ape lagi, hit the pause button, and start searching la! Selagi tak jumpe, selagi tu la tak tenteram. Aku la yang selalu cantu. Yeah, kalo dah konon pakar dalam connecting the actors and movies, memang la tak senang duduk.

Tapi yang panas nye, tengah membuak-buak perasaan ingin tahu ni, tetibe plak, internet wat hal, macam sekarang, hampeh, tak gune. Tido lagi baek. Huh! Tido! Forget about that 'korbankan tido pagi' thing, there's no such thing, that's bullshit!

Sekian.

No comments: